تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1402 - 19:49
45 بازدید
کد خبر : 208450

گلستان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی است

گلستان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی است

فاطمه محمدی با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص دارد  و از این تعداد بیش از ۱۰۰۰ بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی هستند که و نیازمند استفاده مستمر از خون را دارند. وی ادامه داد: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی روزانه ۱۸۰

گلستان فاقد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی است

فاطمه محمدی با حضور درخبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص دارد  و از این تعداد بیش از ۱۰۰۰ بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی هستند که و نیازمند استفاده مستمر از خون را دارند.

وی ادامه داد: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: استان گلستان یک دستگاه دیگر اتوبوس سیار خون‌گیری ۶ تخته نیاز دارد و پیگیر هستیم که در سفر دوم ریاست جمهوری به استان این بودجه را دریافت کنیم. با راه اندازی اوتوبوس دوم سیار انتقال خون در گلستان می توانیم روزانه بین تا ۶۰ تا ۷۰ واحد خون بیشتر جذب کنیم.

محمدی یادآورشد: از زمانی که اتوبوس سیارخون وارد استان شد و افزایش مشارکت شهروندان به  ذخیره خونی از ۳ روز به ۱۱ روز رسیده است و خوشتبختانه مشکل تامین نیاز خونی مراکز درمانی تا حدی برطرف شده است.

وی بیان کرد: در ۱۴ شهرستان استان  و حدود ۱۰۰۰ روستا فقط چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول داریم. زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی می توانند خون اهدا کنند و در صورت مستمر بودن میتوانند تا سن ۶۵ سالگی خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها