تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 12:29
268 بازدید
کد خبر : 208533

۱۰ فیلم ابرقهرمانی کم درآمد قرن بیست و یکم

۱۰ فیلم ابرقهرمانی کم درآمد قرن بیست و یکم

  به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده از زمانی که کریستوفر ریو در فیلم نمادین Superman: The Movie محصول ۱۹۷۷ به پرده زینت بخشید و تماشاگران را کاملا مجذوب خود کرد، واضح بود که فیلم‌های ابرقهرمانی به زودی نیرویی برای حساب کردن خواهند بود. چهل و چند سال بعد، فیلم‌های

 

به گزارش وبسایت دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده از زمانی که کریستوفر ریو در فیلم نمادین Superman: The Movie محصول ۱۹۷۷ به پرده زینت بخشید و تماشاگران را کاملا مجذوب خود کرد، واضح بود که فیلم‌های ابرقهرمانی به زودی نیرویی برای حساب کردن خواهند بود. چهل و چند سال بعد، فیلم‌های ابرقهرمانی به وسترن جدید تبدیل شدند. در قرن بیست و یکم، جایی که جامعه بیش از هر زمان دیگری به یک قهرمان، ابرقهرمان نیاز دارد، این فیلم‌ها واقعاً به سن می‌رسند. از مرد عنکبوتی ۲۰۰۲ تا انتقام جویان: پایان بازی ۲۰۱۹، هالیوود مجبور شده است این فیلم ها را جدی بگیرد، گاهی اوقات نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

با این حال، با بمب‌های اخیر مانند The Marvels و The Flash، به هالیوود یادآوری می‌شود که حتی فیلم‌های ابرقهرمانی نیز از شکست باکس آفیس مصون نیستند. برخی مانند پسر جهنمی ۲۰۱۹ تضمین می کردند، اما برخی دیگر مانند جیمز گانز، سوپر، از زمان خود جلوتر بودند. چه فیلم‌های آن‌ها در مد واقعی ابرقهرمانی خوب یا بد باشند، هر دو را به صورت حماسی انجام می‌دهند.

 

۱۰- «جهش یافته‌های جدید» (۲۰۲۰)

باکس آفیس: ۲۳,۸۵۲,۶۵۹ دلار

آخرین فیلم در فرانچایز مردان ایکس فاکس به دلیل تاخیرهای متعدد، خرید استودیوی فاکس توسط دیزنی، شایعه فیلمبرداری مجدد و یک بیماری همه گیر جهانی، دچار شکست های زیادی شد. در حالی که هرگز به اوج داستان امیدوارکننده خود در مورد گروهی از نوجوانان جهش یافته که در موسسه ای برای جهش یافته های خطرناک مستقر هستند نرسیده است، این یک معجزه است که The New Mutants اصلاً منتشر شد.

کارگردان فیلم The Fault In Our Stars، جاش بون حماسه خرس شیطان را از کمیک ها برداشت و آن را با ژانرهای ترسناک و YA آمیخت. تصاویر ترسناک در یک فیلم ابرقهرمانی احساس طراوت می کند و قدرت های گروه وحشتناک است. با این حال، این فیلم هرگز به طور کامل متعهد به ترسناک بودن نیست، اغلب احساس می‌کند خیلی YA، حتی با وجود اینکه شایعه شده است که بون می‌خواست درجه‌بندی کامل R را بگیرد. معمای این که چرا این نوجوانان رؤیاهای ترسناک فراطبیعی را تجربه می کنند، از همان ابتدا قابل پیش بینی است، بنابراین مخاطب بیشتر زمان فیلم را در انتظار افشاگری می گذراند که از قبل می دانسته است. با وجود این، بدیهی است که بون در تلاش بود تا نوع جدیدی از فیلم ابرقهرمانی بسازد که به تازگی راه خود را گم کرده بود.

 

۹- “دوست دختر سابق من” (۲۰۰۶)

باکس آفیس: ۲۲,۵۳۰,۲۹۵ دلار

در سال ۲۰۰۶، هیچ کمبودی در رام-کام فرمولیک وجود نداشت. از قضا آنها فیلم های ابرقهرمانی آن زمان بودند. اوما تورمن در این کمدی عاشقانه اکشن در مورد مردی بازی می کند که دوست دختر سابق دیوانه و حسود او از قضا یک ابرقهرمان است. در حالی که پیش‌فرض بدیع است، فیلم همچنان در مسیرهای معمول رام-کام قرار می‌گیرد.

این فیلم یکی دیگر از کمدی‌های رمانتیک بی‌نظیر با طرحی ابرقهرمانی است. به اندازه کافی خنده دار، تورمن به طور مشروع یک دوست دختر سابق دیوانه را با قدرت های فوق العاده تهدید می کند. شکل گیری او از یک علاقه عاشقانه شیرین جدید به یک سابق خشمگین با مسائل حسادت واقعاً جذاب است. حتی برخی از نجات‌های ابرقهرمانی برای رام کام چشمگیر هستند. با این حال، برای یک کمدی بزرگسالان، جوک ها باید خنده دارتر باشند. نویسنده و کارگردان کمدی هیجان انگیزتری مانند جود آپاتو می توانست این فیلم را به موفقیت برساند.

 

۸- «پسر جهنمی» (۲۰۱۹)

باکس آفیس: ۲۱,۹۰۳,۷۴۸ دلار

پس از اینکه حاضر نشد سه گانه گیلرمو دل تورو را به پایان برساند، لاینزگیت تصمیم گرفت داستان نیمه دیو را که به یک آژانس سایه کمک می کند تا با تهدیدات ماوراء طبیعی مبارزه کند، دوباره راه اندازی کند. جای تعجب نیست که ریبوت انتظارات طرفداران را برآورده نکرد، با شایعات تنش در سر صحنه بین تهیه کنندگان لارنس گوردون و لوید لوین و کارگردان، نیل مارشال.

ویل هاربر برای ایفای نقش پسر جهنمی به دنیا آمده است، و او لجن کاری یک شخصیت را درک می کند. طراحی‌های گریم و شخصیت‌ها نیز چشمگیر هستند، اگرچه فاقد عملی بودن و تخیل فیلم‌های دل تورو هستند. صحنه های اکشن بسیار خوبی نیز وجود دارد و راه اندازی مجدد از امتیاز R جدید آن بهره می برد. مشکل همه چیز بین آن صحنه هاست. نمایشگاه‌ها، مکان‌ها و شخصیت‌های بی‌شماری وجود دارد که خسته‌کننده می‌شود. این همان چیزی است که ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه‌ها می‌توانست باشد اگر کارگردانی با دیدی بسیار منحصربه‌فرد در راس کار نبود.

 

۷- «روح» (۲۰۰۸)

باکس آفیس: ۱۹,۸۰۶,۱۸۸ دلار

این فیلم بر اساس کمیکی از ویلیام اروین آیزنر درباره یک بازرس خصوصی که از مردگان برمی‌گردد تا با جنایتکاران مبارزه کند، در یکی از بزرگ‌ترین روزهای سینمای سال یعنی کریسمس نتوانست مخاطبان را جذب کند. شاید در سالی که شوالیه تاریکی و مرد آهنی اکران شدند، لحن زیبای The Spirit مطابق انتظار طرفداران از یک فیلم ابرقهرمانی نبود.

در دهه ۸۰، گری کورتز، تهیه‌کننده جنگ ستارگان و برد پرنده، تلاش کرد تا نسخه‌ای انیمیشنی از روح بسازد، اما استودیوها فکر می‌کردند که فروش آن خیلی سخت است. معلوم شد حق با آنها بود. اولین کار کارگردانی فرانک میلر در سبک بصری او از شهر گناه، با داستان نوآر دهه ۴۰ و شخصیت های کمیک بیش از حدی مانند اختاپوس ساموئل جکسون است. در حالی که شهر گناه کاراکترهایی داشت که مخاطبان می‌توانستند آنها را بخرند، این شخصیت‌ها احساس تک‌بعدی می‌کنند و باعث می‌شود مخاطب بیش از حد آگاه باشد که هر چیز دیگری در کادر یک صفحه سبز است. این لحن یادآور فیلم‌های کمیک بوک‌های انبوه دهه ۹۰ است، زمانی که مخاطبان فیلم‌های ابرقهرمانی را جدی نمی‌گرفتند و باعث می‌شد یک قدم به عقب به نظر برسد.

 

۶- “زوم” (۲۰۰۶)

باکس آفیس: ۱۱,۹۸۹,۳۲۸ دلار

رازی به کارگردانی تیم آلن فیلم نامزدی درباره یک ابرقهرمان شکست خورده که به تعدادی از متا انسان های جوان می آموزد که قهرمان شوند، تنها ۱۲ میلیون دلار با بودجه ۷۵ میلیون دلاری به دست آورد. شاید اگر لحن بزرگسالان را از پیش‌نویس‌های اولیه‌ای که آلن در نوشتن آنها کمک کرد حفظ می‌کردند، این فیلم ممکن بود پتانسیل واقعی خود را برآورده کند.

این فیلم می توانست برای نسل جدید مردان ایکس باشد. این فیلمنامه دارای تاریکی‌های بالقوه زیادی است، از جمله شخصیت آلن، که جوانان بی‌تجربه فوق‌قدرت را برای کشتن برادر شرور خود آموزش می‌دهد. با این حال، لحن شبیه یک فیلم مستقیم به ویدیو از دهه ۹۰ است. با این حال، به وضوح برای بچه های کوچکتر ساخته شده است، بنابراین بخشش آن آسان است. این فیلم با کاریزمای آلن که این دنیا و طرح داستان را روی پرده باورپذیر می کند و همچنین بازی شایان ستایش رایان ویتلی در نقش یک دختر بچه لوس با قدرت فوق العاده حفظ می شود. با وجود سالم بودن، صحنه ها و قدرت گاهی اوقات چشمگیر هستند و ممکن است بینندگان جوان را جذب کنند.

 

۵- «فیلم دختران پاورپاف» (۲۰۰۲)

باکس آفیس: ۱۱,۴۱۲,۴۱۴ دلار

فیلم های پیش درآمد به ندرت نشانه ای از خوب بودن یک فیلم هستند. این فیلم که بر اساس سریال محبوب Cartoon Network ساخته شده است، تفاوتی ندارد. متأسفانه، داستان ریشه های Powerpuff Girls قبلاً در آهنگ موضوع خلاصه شده بود و از انتشار همان هفته با Men In Black 2 ناراضی بود.

سریال Powerpuff Girls هیجان‌انگیز و سریع بود، با دعواهای بسیار خشن و داستان‌های تاریک و در عین حال طنز. در حالی که انیمیشن شیک تر از نمایش در صفحه کوچک است، این فیلم کند است و خیلی خنده دار نیست زیرا Cartoon Network می خواست به طرفداران در حال رشد بزرگسالان پاسخ دهد. اولین مبارزه واقعی بعد از چهل دقیقه است، و در حالی که مقداری خون وجود دارد، هیچ جا به اندازه نمایش انیمیشن خنده دار یا خلاقانه نیست. این فیلم در نهایت یک نسخه ضعیف از مجموعه انیمیشن است و تمام لحظات WTF را که نمایش را به یک نمایش کلاسیک برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده بود، از دست داده است.

 

۴- «پانیشر: منطقه جنگ» (۲۰۰۸)

باکس آفیس: ۸,۰۵۰,۹۷۷ دلار

این ریبوت داستان محبوب مارول درباره مردی که پس از کشتن خانواده‌اش با اوباش وارد جنگ می‌شود، آخرین نسخه‌ای بود که خارج از مارول استودیو تولید شد، زیرا دو نسخه قبلی نیز نتوانستند مخاطبان را جذب کنند. جای تعجب نیست که طرفداران باید هفت سال صبر کنند تا دوباره این شخصیت را در فیلم Dare Devil نتفلیکس ببینند.

در حالی که اکثر طرفداران Punisher هیچ مشکلی با خشونت ندارند، به نظر می رسد که صحنه های فوق خشن این دنباله حتی طرفداران هاردکور را هم خاموش می کند. در حالی که تماشاگران سینما باید علیه شرورها ریشه یابی کنند، بینندگان نمی توانند با سرسپردگانی که از جمله موارد دیگر، پای صندلی را به چشم می اندازند، احساس همدردی نکنند. این کمکی نمی کند که قطعات تنظیم شده توسط دیالوگ های ضعیف نوشته شده اند و صرفاً برای اینکه مخاطبان را به صحنه اکشن بعدی سوق دهند، به هم متصل شوند. در حالی که بیشتر تجسم های قلعه فرانک به همان اندازه خشن و همدلانه هستند، جرم واقعی این فیلم این است که قهرمان آن احساس پوچی می کند.

 

۳-بتمن: شوخی قاتل (۲۰۱۶)

باکس آفیس: ۳,۷۷۵,۰۰۰ دلار

در حالی که فیلم‌هایی که جوکر در آن نقش آفرینی می‌کنند معمولاً پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس هستند، این انیمیشن بر اساس کمیک کلاسیک آلن مور در مورد جوکر که تلاش می‌کند کمیسر گوردان را دیوانه کند، ممکن است برای طرفداران جریان اصلی این تبه‌کار بسیار هیجان‌انگیز باشد.

جای تعجب نیست که چرا مردم از این فیلم بی‌اهمیت حاوی صحنه‌های آزاردهنده خشونت و حمله ضمنی به Batgirl مورد علاقه طرفداران دوری کردند. اولین بازی چسبانده شده با فیلم عاشقانه بتمن و بت‌گرل که هیچ‌کس درخواستی از آن نداشت، طرفداران را خاموش کرد و فیلم را درگیر کرد. با این حال، زمانی که فیلم به کمیک مور وفادار می ماند، داستان جذابی وجود دارد که چگونه فشار می تواند برخی را عالی کند در حالی که دیگران را نابود می کند.

 

۲- “Super Capers: The Origins of Ed and the Missing Bullion” 2009

باکس آفیس: ۳۰۹۵۵ دلار

این فیلم کم‌هزینه و کم‌هزینه پاسخ کارگردان ری گریگ به تمام فیلم‌های ابرقهرمانی تاریک در آن زمان بود، مانند سه گانه The Watchmen و کریستوفر نولان بتمن. کلاهبرداری درباره یک قهرمان محکوم بدون قدرت که مجبور است در خانه ای پر از قهرمانان نامناسب بماند، علیرغم کیفیت مشکوکش توانسته طرفداران وفاداری پیدا کند.

این طنز فقط ۲ میلیون دلار هزینه داشت، و متأسفانه، روی صفحه نمایش داده می شود – گاهی اوقات شبیه یک صفحه گران قیمت یوتیوب است. با این حال، در طول سال ها، برخی از طرفداران به این نتیجه رسیده اند که سبک فیلمبرداری DIY آن جذاب است. مانند نمایش بتمن دهه ۶۰ که الهام بخش آن بود، این طرفداران از جذابیت فیلم لذت می برند. همچنین Fanboys با ایجاد مرز بین تقلید و ادای احترام به شخصیت‌های ابرقهرمانی محبوب و شخصیت‌هایی مانند Manbat فیلم، با بازی آدام وست، بازیگر افسانه‌ای بتمن، از فیلم بیرون می‌آید. خانه ابرقهرمانی اد در نیمه راه نیز شبیه مدرسه پروفسور ایکس برای جهش یافته ها است. در حالی که داستان ممکن است جذاب نباشد، موسیقی تکان دهنده Nathan Lanier به موسیقی کلاسیک ابرقهرمانان دهه ۸۰ و ۹۰ بازمی گردد. در حالی که فیلم بیش از حد کمپینگ است، اما همچنان به این ژانر صادق است.

 

۱- “سوپر” ۲۰۱۰

باکس آفیس: ۳۲۷۷۱۶ دلار

ایندی بی‌نظیر جیمز گان در مورد آشپزی کم‌نظیر است که معتقد است قهرمانی با مضمون خدا در رؤیایی به او می‌گوید که یک مراقب نقابدار شود، مانند پیشروی برای صلح‌ساز و جوخه انتحار است. جای تعجب نیست که گان زمان زیادی را برای ساخت فیلم به طول انجامید و استودیوها فیلمنامه را به خشونت و انتزاعی بودن بیش از حد متهم کردند.

در سبک معمولی Gunn، این فیلم ابرقهرمانی عجیب و غریب به اندازه شخصیت‌های اصلی و طرح داستان آن بی‌پیرامون است. این فیلم به طرز خنده‌داری نشان می‌دهد که چقدر مضحک و ترسناک خواهد بود اگر یک قهرمان واقعی در خیابان پرسه می‌زد و آدم‌های بد را تا حد خونی کتک می‌زد. گان تمام تلاش خود را می کند تا سوپر را تا حد امکان غیر سنتی کند، از جمله مرگ های غافلگیرکننده و تجاوز به قهرمان توسط روان زنش. این فیلم که در همان سال با Kick-Ass اکران شد، کاملاً بازتاب زمانی است که شور و شوق فیلم‌های کمیک بر جریان اصلی آمریکا حاکم شده بود، و همه وسواس زیادی به قهرمانان داشتند و آن را تبدیل به یک کپسول زمانی عجیب و یک کالت فوری کرد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها